Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Tym się nie przejmuj. Jeszcze kilka lat, wzrok siądzie i nawet nie zauważysz
  3. Cześć, mam dwa pytania: 1. Czy 23-584 (czyli 23mm wewn. szerokość) będzie kompatybilne z oponą 2.5"? Do tej pory jeździłem z 2.4" i było ok. Wg. tabeli WTB jest kompatybilne, ale wolę się upewnić. 2. Które lepsze z poniższych do All-Mountain: - MAXXIS MINION DHF EXO+ 3C MaxxTerra TR 27.5x2.50" - Schwalbe Albert 27.5x2.50" 63-584 Addix Ultra Soft E-50 zwijana Trail
  4. Bontrager XXX - 16 g. Ale ciężki kloc. 😉😄 https://www.carbonworks.de/produkte/?lang=en 5 g, to jest dopiero waga. Można zaoszczędzić 11 g. Są tej samej firmy cięższe, 9 g. Są podobne w konstrukcji jak Alpitude i chińskie.
  5. Wczoraj
  6. Te z pierwszego linku to chyba dokładnie te same co podlinkowałem, jedynie materiał się różni (aluminium i tytan) Dokładnie tak będzie.
  7. Za kilka stówek to sobie kupisz co najwyżej jedną klamkomanetkę.
  8. Wiesz co, nie będę ukrywał, że chęć posiadania czegoś co bardziej się wyróżnia i można rzadziej spotkać na ulicach miała duży wpływ na moją decyzję ale popatrzyłem też na opinie z reddita, różne porównania i wychodzi na to, że Ruut ST1 (ten na którym jeździł Zielonyf16 lub inaczej rzecz ujmując rower który kosztuje około 9+ tysięcy złotych) jest na tej samej ramie co ST2 który kupiłem. To z czym się zgodzę to fakt, że osprzęt jest kiepski w tej cenie ale kilka osób wspominało, że ramie nie można niczego zarzucić, a na tym najbardziej mi zależało. Jeśli te hamulce faktycznie będą tak tragiczne to poświęcę te kilka stówek żeby je sobie wymienić. Od zawsze jeżdżę w "cywilnych" ciuchach na rowerze i chce się przekonać do minimum butów SPD, coś musiałem zamówić do roweru tak czy siak więc zobaczymy, nie podejdzie to zawsze mam alternatywę
  9. Delikatny włóczykij mi się załączył : wpadło spontaniczne 86 km leśno - dojazdowe (w tym kilka km po końskim szlaku - kto jeździł, ten wie o co chodzi - Janusz z Grażyną by płakali) Czyli tragedii nie ma, choć 2 tygodnie temu po 37 km niby było OK, ale wieczorem wewnętrzna strona czworogłowego się odezwała, mimo godzinnej przerwy po drodze (na być może nowe hobby) Podczas jazdy wypiłem niecałe 0.7 l wody, i po 68 km zjadłem prasowankę daktylową, którą teoretycznie powinno się zjeść do końca listopada 2022 Całość z trzema kilkuminutowymi przerwami (odcedzanie kartofli, smarki i jedzenie batonika) zajęła 4.5 g. - kiedyś bym się załamał, a teraz nam wywalone, i jeżdżę jak mi pasuje, a nie że muszę Bonusy : 3 sarny przebiegające w popłochu pożarówkę - tzn. 2 zdążyły, a 3 -cia (chyba młody kozioł) nie, i biegł przez jakiś czas równolegle, potem zniknął. Później na granicy pól jedna się pasła. Niestety na ostatnich 2 km dwa incydenty - najpierw tatuś jadący na mini rowerku dziecięcym, oglądający się za siebie i zjeżdżający na środek ; potem baba z psem na 5 m smyczy, z telefonem przy uchu - ja "uwaga na psa !", a ta się obruszyła "co uwaga ?", więc byłem niemiły... PS nawigacja miejscami po słońcu
  10. Skoro Cię nie interesuje to nie pokażę. Ale za to podam nazwę Kross Level R8 roz. S. Aaa... I jeszcze miałbyś piastę tył na 36T w której nie pękają zapadki.
  11. Wiedziałem że ciągnie Cię do stali, rama nie jest zrobiona z byle kanalizacji jak dla przykładu Marin tylko z rurek Tange.
  12. Nie uwierzę, dopóki nie zobaczę. A jaki napęd? Bo 1x mnie nie interesuje. Koła 27.5" też nie, podobnie jak i sztywne ośki.
  13. Nie ma znaczenia jaki masz tłumik. Sprężynę (ciśnienia) ustawiasz w statycznych warunkach. Zdradzę Ci sekret. Charger 2 robi różnicę względem MC w bardzo specyficznych warunkach jazdy. Przy normalnej jeździe nic nie wnosi.
  14. Dziwi mnie że ten rower kupiłeś, wystarczyło tu na forum zadać pytanie czy ktoś ma na zbyciu jakiś fajny lekki rower dla Ciebie, nie wymagający tak dużego wkładu i za niewielkie pieniądze. Akurat mam taki rower 10,2kg, na kółkach 27,5 RS Reba, sztywne ośki, jeżdżony przez kobietę, przebieg chyba 1500 kilometrów. Po wymianie dwóch rurek od siedzenia i kierowania zszedłbyś poniżej 10kg.
  15. Jak nie planujesz jeździć na spd to po co to kupować, ja kiedyś też tak nie planowałem i kupiłem z spd a potem wywaliłem całe pedały bo coś mi pod butem wystawało i źle trzymało buta na pedale. Kup sobie w Polsce WELLGO M195 z pinami wykręcanymi lub z pinami stałymi. Pedał ma dłuższą oś co przekłada się na to że korby z boku nie będziesz wycierał butem. https://city-sport.pl/pedaly-wellgo-m195-mtb-platformowe-piny-alu.html
  16. To ustaw SAG, kompresję na środek zakresu, a rebound doświadczalnie. Odbicie musi być dobrane do ciśnienia, ale tabelka to punkt wyjścia. Potem możesz robić fine tuning metodą prób. Pomysł by rebound wziąć z tabelki dla sida ma sens. Jest jeszcze aplikacja SAGLY. Tam nie trzeba numeru seryjnego. Podają nastawy fabryczne oraz własne propozycje.
  17. Podpowie , jak zacznie działać Sram ma jakieś "IT issue " i nie działa nic opartego na nr seryjnym.
  18. Podpowie, jak masz widelec fabryczny. Reba z chargerem tam nie występuje. Musiałbym się wzorować na jakimś SIDzie z podobnym skokiem, ale nie znam numeru seryjnego, ani kodu modelu.
  19. Poniżej jest rower na tej ramie Fuji, jest podana geometria i rozmiarówka. Ludzie piszą że z tyłu chyba nie wejdzie opona 38mm, góra 35mm, z przodu ponoć wchodzi 38mm. https://99spokes.com/en-EU/bikes/fuji/2018/touring
  20. Witam. Oryginalnie jest Fox X2. Na stronie ohlinsa nie ma danych odnośnie kompatybilności z tą akurat ramą. Używał ktoś?
  21. Zainstaluj na telefonie apkę trailhead i ona wszystko ci ślicznie podpowie.
  22. Nie mam elektryka, ale ostatnio kolega pochwalił się swoim zakupem. Kupil rower używany od znajomego. Po kilku dniach zwrócił, bo serwis mu wycenił robotę na drugie tyle co cena zakupu. Trudno ocenić przy zakupie używanego jaki jest stan. W tym przypadku silnik nie był serwisowany od nigdy. Nie widać z zewnątrz. Działa….
  23. Te które podlinkowałeś to jakieś inne, chyba z tymi szerokimi, nietrzymającymi pinami. Przy chwili wolnego poszukam i wkleję link. Edit. https://a.aliexpress.com/_EwYwOA8 Te też wyglądają na fajne, mają jeszcze większą platformę: https://a.aliexpress.com/_EzYE8d2
  24. @2marekm Problem z Boschem jest taki, że mało osób ma dostęp i w ogóle widziało oprogramowanie serwisowe tego producenta (Bosch Diagnostic Toool, a dla tej Kogi, o której marzysz to nawet chyba w wersji 3. bo tam jest zdaje się smart system i do tego musi być nowe oprogramowanie, bo starsze jest niekompatybilne). Bosch udostępnia to oprogramowanie wyłącznie certyfikowanym podmiotom, a i samo działanie oprogramowania wymaga chyba łączności z serwerami Boscha (to co zapisujesz do elektronicznej książki serwisowej jest chyba jednocześnie rejestrowane w bazach Boscha). Do tego trudno nawet znaleźć sensowną dokumentację, bo ona jest częścią pakietu licencyjnego i nie natknąłem się na dokładne instrukcje w sieci, jak to działa, co tam się ustawia, co się da, a czego nie.. Pewnie dałoby radę to wszystko wyszperać w ciemnych zakamarkach Internetu, a ja na warezy, cracki i tego typu rzeczy to już zdecydowanie za stary jestem. Zupełnie inaczej niż Shimano (które na swoich stronach oferuje nawet różne wersje - starsze i nowsze eTube Project dla serwisów do pobrania oraz wiele informacji dla osób postronnych , choć pewnie i tak w domu wszystkiego nie zmienisz, bo są różne poziomy uprawnień) Bosch nie bawi się w "szeroki dostęp", a aplikacją na telefon, to możesz sobie co najwyżej uaktualnić firmware komponentów. To jest podejście jak na rynku samochodowym (i to takim niemieckim a nie polskim). Coś Ci nie działa, to lecisz do ASO (certyfikowanego dealera/warsztatu Boscha) i tam Ci już ten rower ustawiają. Taki drobny przykład - w Boschu producent roweru może ustawić działanie oświetlenia na wyjściu z systemu na: nieaktywne/włączane automatycznie po ruszeniu/włączane i wyłączane przez rowerzystę. Jak Ci producent ustawi na przykład "włączane automatycznie" , a Ty akurat chcesz samemu te światła włączać i wyłączać, to musisz pojawić się w serwisie na zmianę tego ustawienia... Na pewno w silnikach Boscha są przechowywane ustawiane przez producenta roweru parametry "max gear ratio" i "min gear ratio". Dla tej Kogi to będzie najprawdopodobniej 4,11 i 1,08 (gear ratio dla blatu 52T i zębatki 24T to 2,16, a piasta enviolo ma mnożnik min 0,5 a max 1,9). Jak założysz do tego roweru np. Alfine 11, to realne max ratio i min ratio zmienią się (przy założeniu, że nie zmieniasz blatu i wielkości tylnej zębatki) na 4,66 i 1,14, a w oprogramowaniu dalej będą stare wartości. Jak zmienisz na powiedzmy Nexusa 5, to różnice będą jeszcze większe (5,69 i 1). Sęk w tym, że te wartości są brane pod uwagę przy dawkowaniu mocy, a przede wszystkim porównywane z rejestrowaną prędkością i kadencją (jako sposób na wykrycie manipulacji przy czujniku prędkości, w celu "oszukania" limitu wspomagania). Może uda się jeździć bez problemów, ale co zrobisz, jeśli na wyświetlaczu pojawi się błąd, a silnik odmówi wspomagania...? Więc jak widzisz, ten serwis może okazać się nieodzowny..
  25. Witam serdecznie, Poszukuję roweru MTB hardtail dla osoby 193cm ok. 85kg. Nie mam preferencji co do marki. W grę wchodzi wysyłka zza granicy, bo transakcja wewnątrzwspólnotowa dodatkowo obniży cenę. Poprzedni rower to Merida Big Nine 500 lite i w sumie niczego mu nie brakowało, ale chciałbym coś lepszego tj. chciałbym wydać 5 tys. najlepiej jak to możliwe. Rower będzie użytkowany głównie turystycznie, ale w dość wymagającym terenie beskidu żywieckiego. Musi sobie poradzić na szlakach turystycznych (np. Pilsko), ale zdaję sobie sprawę, że w tej kasie nie dostanę sprzętu wyczynowego. To co znalazłem sam to Radon Jealous AL 9.0. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-4 Co myślicie o tej firmie / sklepie? Czy przeznaczając 5k PLN dostanę coś lepszego? Proszę o wasze propozycje i konstruktywne za i przeciw dla nich vs. to co znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  26. Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Rower to moje hobby, uwielbiam długie sobotnie lub niedzielne wypady. W tygodniu 2-3 razy krótkie, szybkie trasy dla zdrowia i kondycji. Aktualnie od 4 lat na Orbea Oiz H30, a że postanowiłem zakupić swój pierwszy e-MTB, to w związku z wątpliwościami w wyborze trafiłem na forum. Pozdrawiam z Półwyspu Iberyjskiego.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...