Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[3700 zł] MTB rekreacyjny
Zukiboki odpowiedział Zukiboki → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
- Wczoraj
-
Ostatnio wpadłem w posiadanie https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-mhigty-2-24-nm-regulowany-9891588049 Tutaj MHIGHTY wyżej poście taki sam, a BIKE HAND. To wszystko po jednych pieniądzach jest. W jakimś wątku właśnie opisane to jest. Ale polecam, w promce za 200 zł zakupiłem.
-
Taki mały przykład do oceny - profilaktyka czy jej brak. Łożyska po wyciśnięciu są zardzewiałe na zewnątrz. Rdza uszkadza powierzchnie , powoduje że stają się one nierówne, łożysko "puchnie". To powoduje że jego demontaż staje się trochę skomplikowany. Jeśli to bez znaczenia to oczywiście - nic nie robić aż do momentu gdy przestaną się kręcić. To które było w tym gnieździe jeszcze można było zostawić. Inne nie. Co do diagnozy: po demontażu dampera i ruszając wahaczem nie były wyczuwalne żadne oznaki zarżnięcia łożysk. Wahacz ruszał się bez oporów. Łożyska kompletnie kryte więc ich stanu bez demontażu śrub nie można stwierdzić. Po rozbiórce okazało się że łożysko było sztywne a wahacz ruszał się płynnie bo obracało się w całości na nieruchomej śrubie obierając z niej anodę i sam materiał. Śruby do tego modelu są niedostępne jako części zamienne.
-
[zfor] Zbędna Fotografia Około Rowerowa
Sobek82 odpowiedział Sobek82 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@akkwlsk najpierw wlecą do Marina🫠😉 Dzisiaj naszło mnie na DBS'a 26era, może gravel na 27,5 dla mojej połówki😉na zlot w Kostrzynie który odbędzie się 26 kwietnia🙃 Jak nie macie tiktok'a, to powinniście mieć🙃 Pozdrow'er😘- 1 343 odpowiedzi
-
- rower
- fotografia
-
(i 9 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@WojtasTaba gwneralnie rowery xc są stosunkowo długie przez co wymuszają pozycję mocno wyciągniętą/wygiętą. Mniejzzy rozmiar niz zalecany do zastosowań typowo xc pozwoli zachować pozucje bardziej wyprostowaną jak na rower ciosowy przystało z jednoczesnym zachowaniem zalet zawieszenia takiego roweru.
-
[4000-8000] Endurance gravel lub road +
SebaFeba odpowiedział SebaFeba → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dobra, namówiliście, będę chyba testował napęd 2x. W każdym razie go nie skreślam. Do gry wpadły inne wersje superiora ale również Giant Contend AR 1. -
Rower dotarł do mnie przed świętami, wyglada super, jeżdzi jeszcze lepiej. Nie porównuje go z moim 26 er bo to bez sensu. Jestem w totalnym szoku jak odmienna jest to sama geometria. Pierwsza rzeczą jaką w nim zrobiłem to skrócenie kierownicy na 740 mm, przerobienie kol na tubless a także przełożenie siodełka z oryginalnego na moje sell italia slr karbon 🙂
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Jacekmg89
-
Hej wszystkim, zastanawiam się nad zakupem używanego roweru crossowego. Myślałem o jednym z tych trzech: Unibike Zethos (https://www.olx.pl/d/oferta/unibike-zethos-rama21-kola-28-deore-slx-CID767-ID14c0Ae.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5) Merida Cross Tfs 500 (https://www.olx.pl/d/oferta/merida-cross-tfs-500-kola-28-rama-20-5-deore-xt-CID767-ID15e0fS.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7) Kellys Phanatic 30 (https://allegro.pl/oferta/rower-kellys-phanatic-30-2022-m-turkusowy-17444117170) Który wg Was będzie najlepszą opcją? Kellys jest najmłodszy z całej trójki, ale czy lepszy starszy ale np Unibike? Kellys ma dwa i pół roku, a dwa pozostałe nie wiem dokładnie, ale myślę, że ok 10 lat. Co byście wybrali? Z góry dzięki za pomoc !
-
[10000-20000] szybki gravel z max miejscem na opony
Chociemir odpowiedział michalma86 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Pewnie kolejny temat z cyklu fantastyki rowerowej. Allied Able ma oficjalnie prześwit dla opon 2,25, gwintowany suport, jest lekki, ma napęd 1X, jest karbonowy. https://alliedcycleworks.com/collections/able Pochwal się, proszę, jak już coś kupisz. -
Cześć, szukam roweru, na którym dobrze mi się będzie dojeżdżać do pracy. Wydaje mi się, że najlepiej nada się do tego jakiś gravel albo cross. Całe życie jeździłem na MTB i się zastanawiam gdzie jest ta przewaga crossa nad MTB do miasta - wagi podobne, a osprzęt wydaje się być lepszy przy MTB, jedynie MTB szersze koła, ale czy to aż tak zmienia? Tak czy siak, jaki rower będzie najlepiej kupić do 4000 tak, żeby codziennie dojeżdżać do pracy drogą i ścieżkami rowerowymi? Z góry dzięki za pomoc
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: robertive
-
@aniawili No dobra, żeby utrudnić znalazłem jeszcze jednego grawela dla niskich - to kanadyjski Aragon 18 model Grey Matter https://storage.googleapis.com/argon18craft/files/Tech-Cards/2024/TechCard_GreyMatter_2024_356A_EN.pdf: jest na kołach 700C (maks 43 mm) w rozmiarze XXS (44-46) ma niezwykle krótką górną rurę (496 mm), długą główkę (104 mm), spory stack (525 mm nieco wynikający z suportu opuszczonego o 80 mm), niewiarygodnie mały reach (358 mm) co pozwala zastosować mostek 70 mm (więc jest zapas na wsadzenie krótszego mostka, w razie czego, ale nie wydaje mi się, by było to potrzebne) i z tymi wymiarami nie powinno być problemu z długością (zasięgiem do klamek), ani ze zbyt agresywną pozycją, sensowny przekrok (689 mm), zresztą nawet wyglądu widać, że to raczej żaden ścigant, ale wygodny wszędołaz z dużą ilością puntów montażowych, możliwością mocowania błotników i bagażnika, jest sprzedawany tylko z napędem 1x12 (mechaniczny Sram Apex lub elektroniczny Rival AXS, ewentualnie elektroniczny Rival AXS), jest drogi jak na rower z napędem 1x (nawet 1x12) - ok. 7,5-8,5 tys. jest cholernie trudno dostępny. W Polsce Arrgony ma krakowski Wertykal, ale rozmiaru XXS nawet nie podają w ofercie. Trzeba spytać, czy są w stanie sprowadzić... https://wertykal.com/pl/p/Argon-18-Grey-Matter-28-Apex-XPLR-12s-Tundra-Green/11570 W internecie trudno znaleźć oferty dealerów (może poza Wielką Brytanią i jednym sklepem wysyłkowym ze Szwajcarii, co tylko zwiększa koszty z uwagi na barierę celną). Nie za bardzo widać sklepy w EU, które maja to na stanie przez internet..., więc trzeba by szukać dealerów, wysyłać maile, czy jest u nich XXS i czy wyślą do Polski. Jednak te wady nie powinny przesłonić nam oczywistej prawdy, że dla kogoś o niskim wzroście, albo krótkich rączkach z uwagi na geo ten Grey Matter to rodzynek, a za rodzynki w cieście to się płaci...
-
patrynio obserwuje zawartość → [do 3000-3500 zł] Dla kobiety z męską ramą
-
Cześć, nadszedł czas poszukiwań roweru dla mojej lubej. Z racji faktu, że ostatnio pomogliście mi zakupić rower dla siebie, wracam do Was z kolejną sprawą. Poszukiwany rower crossowy dla kobiety 160 cm ale wymóg jest taki, że ma mieć ramę męską. Z przodu musi mieć amortyzację. Przeznaczenie to dojazdy do pracy kilkanaście km w jedną stronę i niedzielne wycieczki dookoła komina Budżet to 3000 zł, a w przypadku super ekstra hiper mega oferty możemy go podnieść do +\- 3500 zł
-
[MTB] Problem z wyborem roweru
KrissDeValnor odpowiedział wysamaster → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wymieniając opony na zwijane i być może nieco węższe (jeśli nie musisz mieć koniecznie 2.4") + przechodząc z dętek na mleko, urwiesz pewnie 0.6 - 0.8 kg. -
Time Attack .
-
[rower] Ebike dla kobiety z silnikiem MID bafang.
PiotrWie odpowiedział elzimny → na temat → Elektryczne - e-bike
To nie chodzi o takie ekstrema. Prosty przykład - mała wyspa grecka, rozpadła się Alivio, zwykła, na linkę, w lokalnym serwisie było do kupienia Deore, po godzinie problem z głowy, można jechać dalej. A gdyby to było np Alfine to rower na prom, do Aten i tam naprawa w najlepszym wypadku kilka dni ( takie serwisy nic nie robią od ręki) a gdyby trzeba było oczekiwać na jakąś część to pewnie i że dwa - trzy tygodnie. W najlepszym przypadku tydzień, przy pechu pod miesiąc do tyłu. A jeździ się podobnie. -
To jest ogólnie ciężki temat. Dostępność samych nowych ram jest delikatnie mówiąc średnia a jeżeli są to promocje na nieporównywalne do tych jakie obecnie bywają na kompletne rowery. Zdarzają się jakieś rodzynki np. w uniwersum masy upadłościowej Fuji zlokalizowanym pomiędzy Sochaczewem i Żyrardowem lub ba bike -discount.de itp .Co do używek to kupując fulla "trzeba się znać" a i tak można wtopić. 26 cali jest martwe jeżeli chodzi o nowe rowery dla dorosłych. Pytanie czy pełna amortyzacja w formie full suspension jest tu głównym wymogiem. Moim zdaniem istotna będzie: - mała masa - ciężki rower zniechęca - niskie opory toczenia (opony) -ale również nie za wąskie - wygodna pozycja, szerokość kierownicy (często wpółczesne rowery mają bardzo szerokie kierownice nawet w małych rozmiarach) itp. - siodełko!!!! (u mnie poszukiwania dla żony są procesem ciągłym, dzisiaj zamówiłem kolejne...) - rama z przekrokiem, z moich obserwacji wynika że zauważalna część gleb u osób asekuracyjnie jeżdżących odbywa się po zatrzymaniu (często w trudniejszym fragmencie trasy) i przy nieudanym zejściu z roweru -napęd 1x - jak najbardziej tak. -amortyzator z przodu na pewno.
-
Sposobem na niechęć do roweru jest wspomaganie elektryczne. Daje wrażenie nadludzkiej siły. Nie wiem, jaki jest wiek i stan sprawności bohaterki tematu, ale full xc nie jest rowerem pierwszego wyboru dla osób nie zakochanych w rowerze. Oczywiście skuteczne resorowanie też pomaga. 100 się zgadzam, że napęd 1x jest łatwiejszy.
-
ArtD77 zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
@holdegron ten adapter nie zadziała z żadnym manometrem, bo nie ma szpilki, która by nacisnęła głowicę w preście. Radzę dozbierać kilkanaście złotych. To nie majątek. Najtańszy będzie chyba Schwalbe, ale klonów jest kilka w Polsce pod różnymi nazwami, np. chyba XLC. Nawet budżet nie był podany, więc jaki jest sens doradzać? 🤔
-
W kontekście, że przymałąwy dla niej, tak? Ja właśnie wciąż jeszcze się gubię, bo sam jestem na etapie uczenia się ustawiania pozycji w rowerze. Czy to jest tak, ze w przymałym rowerze wychodzi bardziej komfortowo, a w przydużym sportowo, czy na odwrót? Przepraszam, ten temat jest dla mnie jakoś cholernie trudny. Na chwilę obecną nastawiam się na zakup samej ramy, bo mam trochę różnych fajnych nowych części rowerowych, któe dla niej byłyby jak znalazł. Nie mniej znam oba rowery, i są kozak. Też na nie spoglądałem i nawet macałem na żywo. Naprawdę fajne, ale gdybym dostał samą ramę to jestem w stanie rozwiąć temat znacznie taniej. Poza tym też jak mówisz trzeba by było kombinować z rozmiarem, a i to nie wiadomo, czy z tego XC można by było zrobić coś bardziej pod jazdę crossową. No i właśnie. Jak to jest z tymi rozmiarami kół dla niskich kierowniczek. Jestem ze starej szkoły i zakładałem, że 26" dla 164 wzrostu, ale widzę, że są rowery dla takich osób nawet 29". Temat otwarty. Mam pieniądze, ale może dlatego też, że wydaję je mądrze, dlatego bardziej liczy się dla mnie "mądry" zakup niż w jakiejś konkretne półce cenowej. No i chętnie bym sam poskładał rower, gdybym tylko wiedział jaką ramę szukać, bo mam dużo odpowiednich części. 👍 dzisiaj się przyjrzę Swoją drogą dużo spoglądam w stronę Rockridera Race 100S. Ale jak wspomniałęm - na chwilę obecną wolałbym dorwać samą ramę. @Wojcio Trzeba powiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze moja ≠ rower. Ani nie umie jeździć (znaczy no umie jak każdy, ale wiecie o co mi chodzi), ani nie po drodze jej z rowerem. Dlatego chcę zbudować coś co maksymalnie zwiększy jej szansę nie zaliczenia gleby i będzie możliwie jak najprzyjemniejszy, żeby wciągnąć ją w jeżdzenie ze mną (a jest światło w tunelu). Absolutnie nie musi to być rower szybkia a ma być przyjemnie, więc moim zdaniem idealną opcją będzie 1x11. Dodatkowo łatwiej jej będzie wczuć się w zmiany jedną przerzutką niż manewrowanie dwoma. Vittoria Terreno Zero to fajna oponka, ale ja to widzę trochę w inny sposób. Chciałbym jej założyc Continentala Race King Protection. Droga opona, ale ja się strasznie z nią polubiłem. Jak wspomniałem kompletnie prędkość nie ma znaczenia, ma być przyjemnie. Wolałbym jednak fulla, bo zdrowiej, bezpieczniej (ona potrafi sobie robić krzywdę na niesamowicie nieprawdopodobne sposoby, więc biorę ten aspekt pod uwagę) mniej kompromisów. Oczywiście jeśli temat polegnie to pójdę drogą sztywnej ramy z amortyzowaną sztycą, ale wolałbym to rozegrać na fullu. Koszty eksploatacyjne zupełnie pomijam, bo przy moich samochodach to mrzonka ;D
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: ArtD77
-
[rower] Ebike dla kobiety z silnikiem MID bafang.
HSM odpowiedział elzimny → na temat → Elektryczne - e-bike
Z tą dostępnością do napraw różnych rzeczy w różnych odległych zakątkach świata, to trochę mity mocno siedzące w bańce rowerowej nie nadążają za rozwojem realiów nawet w trzecim świecie... Kiedyś oglądałem materiały o wyprawie - już nie pamiętam - Niemców, czy Austriaków... Jechali na rowerach z Pinionem, wiec rzeczą, która, jak się zepsuje, to się demontuje i wysyła do Niemiec 🙂. Nie przypomnę sobie, czy to była awaria, czy raczej wypadek i rower trzeba było odbudować, a z tym Pinionem dobrać jakieś części... W każdym razie to się zdarzyło na totalnym zadupiu w jakiejś Tajlandii czy Birmie. Oczywiście nic na miejscu nie naprawili, rowery spakowali na dach lokalnego autobusu i pojechali chyba do Bangkoku. I tam był jak najbardziej spec od Piniona i Rohloffa. Do czego zmierzam... Dziś naprawdę nawet na końcu świata da się kontynuować podróż, najwyżej jej część (do takiego speca) dotrze się trochę "intermodalnie"...A na tym zadupiu, ani w okolicach i tak nikt by im nie naprawił, ani nawet nie sprzedał jakichś zaawansowanych komponentów ze współczesnych wysokich grup osprzętowych, więc i tak zazwyczaj to się kończy próbą dotarcia do "cywilizacji"... A i tak wolałbym takiego Piniona, bo jest na tyle dobrze umiejscowiony, że ryzyko urwania, uszkodzenia jest o wiele wiele niższe niż tak delikatnego tworu jak odstająca z tyłu przerzutka. Jak nie ma wad wewnętrznych, to będzie działał niezawodnie w tej olejowej kąpieli. A naprawa zgruzowanej przerzutki na jakimś zadupiu, co co najwyżej będzie polegała na założeniu jakiegoś totalnego strucla, żeby i tak dojechać do tej "cywilizacji" na docelową naprawę. -
Albo nawet trzy blaty. Obecnie jest promocja na te rowery: Rower górski męski ATTABO ALPE 1.0 czerwony (ATB-ALP019-M1R) - Sportano.pl Napęd 3x7 (ale jest już kaseta, choć ja bym wolał 11-28 zamiast 12-28), hamulce V-brake (w tanim rowerze to moim zdaniem zaleta), całkiem ładnie pospawana rama i błyszczący lakier (chowane pancerze). Opony trochę toporne i raczej z nastawieniem na teren, ale biorąc pod uwagę okazyjną cenę za 500 zł można założyć nawet topowe Schwalbe Thunder Burt plus dętki tpu. Waga roweru spadnie o ponad kilogram i do takiej mieszanej jazdy świetnie się nada. Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 zwijana / - Biostern Dętka Ride Now Light Gravel / MTB 45mm - Biostern
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
pecio odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Może się gryzą jakoś. Na próbę te Garmina mapy wytnij i zapisz na kompie. Wszystkie obrazy .img oprócz tego twojego OSM. Zobaczymy czy po tym będzie ok. -
[rower] Ebike dla kobiety z silnikiem MID bafang.
PiotrWie odpowiedział elzimny → na temat → Elektryczne - e-bike
Doskonale wiem że Rolhoff to bardzo dobra przekładnia i że psuje się bardzo rzadko. Ale konsekwencją tego jest to że prawie nikt go nie naprawia - i w razie tej bardzo rzadkiej awarii jest duży problem. A dużo częstsze awarię zewnętrznych przerzutek są banalne w naprawie. -
Klik, klik i masz troszkę forumowej lektury: Żeby nie było, że się wymądrzam, to... na warsztacie mam BIKE HAND YC-617-2S i Topeak ComboTorq Wrench Bite Set. Po obydwa sięgam od czasu do czasu. Działają. Czy są jakieś lepsze alternatywy? Pewnie tak.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
CoolBreezeOne odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo chwila na złapanie oddechu i skrywana radość, że już tylko z górki. Taaak sobie mów, tak sobie tłumacz