Skocz do zawartości

Boso, ale na rowerze

  • wpisów
    219
  • komentarzy
    592
  • wyświetleń
    291 229

W tył zwrot


mklos1

1 159 wyświetleń

Jak to mówią... Tylko krowa nie zmienia zdania...

W tym roku zacząłem dumać nad swoim rowerem transportowym. Jest nim Kross Trans Alp z 2011 roku. Za chwilę czeka mnie wymiana napędu. Ten żył się ciut szybciej niż poprzedni. Powód? Jeden potencjalny - ze względu na lenistwo/brak czasu zacząłem mniej o niego dbać. Czyszczenie fundowałem mu raz na kilkaset km, to dość rzadko. Przy moich dystansach powinienem to robić raz na dwa tygodnie. Jakie rozwiązanie? Wywrócenie roweru do góry nogami czyli:

- napęd ze zintegrowaną piastą

- pełna osłona łańcucha

- hamulce rolkowe

 

Napęd. Żeby móc pozbyć się problemu czyszczenia napędu co dwa tygodnie, potrzebuję piasty ze zintegrowanymi biegami. Co mam do dyspozycji na rynku:

- Shimano

- Sturmey Archer

- SRAM

- Rohloff

Przede wszystkim stawiam na dostępność i rozsądną cenę, zatem produkty Sturney Archer oraz Rohloff odpadają. Wybieram pomiędzy SRAM'a Shimano. Z produktów SRAM nie korzystałem - nie chcę się pakować w coś - czego nie znam. Żona przyjaciela miała SRAM dual drive - niby działało, ale podobno tuż przed kradzieżą roweru pojawiły się z nią jakieś problemy. Zatem zostaje Shimano. Jeżeli chodzi o ofertę piast zintegrowanych od tego producenta to mamy dwie grupy:

- Nexus. Grupa przeznaczona do rowerów miejskich. 3, 7 oraz 8 biegów.

- Alfine. Grupa "premium" o podwyższonej jakości komponentów. Piasty występują w wersji 8 oraz 11 biegowej.

Oczywiście chciałbym Alfine 11-biegowe... Przejrzałem ceny i mina mi trochę zrzedła... Sugerowana cena dla SG-S700 to blisko 2000 PLN. Odpada. Wersja 8-biegowa też cenowo nie powala - 1000 PLN. Sporo. Zatem patrzymy na Nexus'a. SG-8R36, 8-biegowa piasta pod hamulec rolkowy.

8_35105_13_02_08.jpg

Cena za piastę pod 36 szprych to 600 PLN. No - powiedzmy że już jest ok. Teraz hamulce rolkowe. No i tutaj pewien dość poważny problem z ich dostępnością. Spodobał mi się model BR-IM70-R oraz BR-IM75-F. Zaskoczenie... Dostępność praktycznie zerowa, nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Chyba trzeba będzie pozostać przy V-kach.

Do piasty potrzebna będzie jeszcze "zmieniarka". Najbardziej rozsądną wydaje się SL-S500

product.image.+media+images+cycling+products+bikecomponents+SL+SL-S500_600x450_v1_m56577569830637913_dot_jpg.bm.512.384.gif

Ale oczywiście także problem z dostępnością... O co chodzi?

5 komentarzy


Rekomendowane komentarze

A te piasty nie są przypadkiem pod inną szerokość tylnych widełek? No i co z napinaniem łańcucha? Rowery pod piasty planetarne mają rowki na koło poziome, albo skośne, a klasycznie są pionowe.

 

Cóż, nie żebym się jakoś specjalnie na tym znał (poza roczną męką z Nexusem 3) i może te przeszkody są łatwe do pokonania, ale tak tylko chciałem zapytać :)

Odnośnik do komentarza

A o jakim myślałeś? :) Co do korzystnej sprzedaży, to może być problem, jak podasz prawdziwy przebieg. Z tego, co widziałem, to większość osób sprzedających podaje, że przez te wszystkie lata jeździli rowerem zaledwie parę razy wokół bloku, albo że nie wiedzą ile, ale na pewno nie więcej niż 2tyś km :D

Odnośnik do komentarza

Prawdziwy przebieg jest taki, że napęd wymaga gruntownego remontu, a widelec wymiany. 12 tyś km. Zastanawiam się ile mógłbym wziąć za niego po remoncie i czy w ogóle się kalkuluje go sprzedać... Tym bardziej, ze korba i kaseta już leżą od roku i czekają...

Odnośnik do komentarza
Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...