Hayes Stroker Trail
Hayes Stroker Trail
Hayes Stroker Trail to środkowy model w ofercie hayesa z serii stroker znajdujący się między modelami "Stroker Ryde" oraz "Stroker Ace"
Producent kwalifikuje model "Trail" do jazdy XC-->Trail-->AM-->Freeride-->Downhill czyli w praktyce możemy według producenta użytkować go do każdego rodzaju jazdy . Dostępny jest także model Stroker Carbon który różni się od modelu Stroker Trail tym że posiada karbonową klamkę a co za tym idzie jest odrobinę lżejszy
Krótka specyfikacja producenta :
- Waga: 406g (80cm przewód 160 mm rotor i elementy montażowe)
Korpus i zacisk kolor: biały lub czarny połysk
Kolor przewodu: czarny
Kolor pokrętła regulacji dźwigni: czerwony lub srebrny
Materiał klocków: Spiekane metaliczne
Regulacja odległości klocków od tarczy: Automatyczna
System: Dwutłokowy, system otwarty
Przeznaczenie: XC, Trail, AM, FR, DH
Klocki można zdemontować bez narzędzi ,wystarczy lekko odgiąć klocek i wypchnąć w dół.
Działanie :
Hamulców użytkuję w moim 29er'ze z kompletem tarcz RT54 160mm . Moja waga wynosi ok 75kg i nic nie stoi na przeszkodzie aby przy pomocy hayesów podnieść tylne koło na dowolną wysokość. Wystarczy mocniejsze szarpnięcie za dźwignie i już stoimy na jednym kole
Jeżeli chodzi o modulację to .... jest całkiem niezła choć odrobinę słabsza aniżeli np w deore 596.
Hamulce a konkretnie hamulec tylni udało mi się przegrzać tylko raz a mianowicie podczas zjazdu ze Ślęzy czerwonym szlakiem w stronę Sobótki, w połowie zjazdu ( po ok 3-4km) gdy używałem go do utrzymania stałej prędkości klamka zaczęła się zapadać lecz jeszcze jako tako hamował , na dole czyli po 7km klamka przy kierownicy i nie możność zablokowania koła.
Być może było to spowodowane syfiastym DOT'em firmy K2 a może brakiem techniki .
Hamulca używam od około 3500km , poprzedni właściciel z forum EMTB.pl także go używał i działa jak nowy .
W cenie ok 500zł mogę śmiało go polecić jeżeli ktoś nie lubi Serwo Wave od Shimano lub koniecznie chce hample na DOTA .
8 komentarzy
Rekomendowane komentarze