Skocz do zawartości

jasinski21444 blog

  • wpisy
    4
  • komentarzy
    28
  • wyświetleń
    40 296

Geax Saguaro 2.2 29er


Geax Saguaro 2.2 29er

 

To co skłoniło mnie do napisania tego krótkiego opisu - testu to to że na forum często padają pytania na temat uniwersalnych opon które nie będą ciążyć na asfalcie , a że sam od jakiegoś czasu posiadam wyżej wymienione gumy postaram sie wypowiedzieć na ich temat .

 

 

Geax to taki odpowiednik znanej w świecie szosowym marki "Vittoria" .

Saguaro to w ofercie firmy Geax taki typowy "allrounder" który ma przejechać wszędzie i po wszystkim w granicach rozsądku, często bowiem tak jest że zjeżdżając z szosy natrafiamy na błoto czy głęboki piach a przecież nie chcemy mieć przymusu prowadzenia roweru przez jakiś odcinek i wolimy ( a przynajmniej ja ) go przejechać choćby wrzucając młynek.

 

Opisywane przezemnie opony są w wersji drutowanej o szerokości 2.2 i obręczach o szerokości wewnętrznej 17mm.

Oczywiście opisywane gumki można bez problemu zalać mleczkiem - nic nie stoi na przeszkodzie

 

Na forach internetowych możemy znaleźć dość sporo o rzekomej uniwersalności tych opon i niskim zużyciu bieżnika.

 

Waga opon w wersji drutowanej pod koła 29" wynosi ok 830g , fakt to sporo lecz w przypadku również znanego Continentala Race Kinga nie widzę dużej różnicy jeżeli chodzi o kwestie wagii a wolę posiadać odrobinę cięższe opony (saguaro) niż martwić się możliwymi przecięciami opon ( Race King)

 

Asfalt 5/10 - Jest wolniej niż na Race Kingu ( średnia różniąca się ok 2-3km/h)

Drogi gruntowe 7/10

Strome podjazdy leśne po utwardzonych ścieżkach i ściółce 9/10 - to właśnie tu saguaro pokazuje swoje pazurki i umożliwia podjazd wzniesień na których race king zwyczajnie buksował po lekkim podniesieniu tyłka z siodła

Piach 8/10

Błoto , warunki po kilku dniach deszczu - 6/10 - nie oszukujmy sie opona bez problemu przejedzie przez głębsze błoto czy kałuża lecz o stromych wzniesieniach nie ma mowy .

 

Ogólna ocena opony

 

Opona od czasu zakupu ( Lipiec 2013) przejechała po zróżnicowanych podłożach ok 3200km spisując się przez ten czas wyśmienicie - co prawda środkowa część bieżnika w tylnej oponie już prawie zrównała się ze środkowym ciągłym paskiem lecz i tak uważam że jest nieźle.

Moim zdaniem najbardziej uniwersalna oponka na rynku rowerowym w nie wygórowanej cenie i o dobrej odporności na ścieranie.

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

addict

Napisano

opony ustawione miales na speed czy traction?

jasinski21444

Napisano

opony ustawione miales na speed czy traction?

 

Przód traction 20psi , tył speed 30 psi . Dętki . Moja waga 72-75kg

 

fata

Napisano

A czy ktoś już jeździł tymi oponami po śniegu lub błocie śniegowym bo zastanawiam się nad kupnem na zimę

jasinski21444

Napisano

Jeżeli w błocie idzie całkiem fajnie to myślę że w śniegu i błocie pośniegowym nie powinno być dużo gorzej .

provid

Napisano

Ja mam porównanie jak na razie tylko do 26er i w najbliższej przyszłości z pewnością zakupię komplet do 29er. Moim zdaniem nie ma lepszych opon ;) 

addict

Napisano

takze uwazam ze to swietne opony. bardzo szybko czyszcza sie z blota oczywiscie kosztem zabrudzenia twarzy, plecow, ramy, ludzi w lesie, zwierzat, drzew i ogolnie wszystkiego ;) podobnie jak kolega mam przod na traction 25psi a tyl na speed 32psi tyle ze 26er.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...