Skocz do zawartości

ToMaZz-Blog

  • wpisy
    2
  • komentarze
    2
  • wyświetleń
    12 222

Wymiana tylnej opony z 1.35 na Smart Sam'a 29x1.75 :)


ToMaZz

6 461 wyświetleń

Tylna opona w końcu została wymieniona na najszerszego SS jaki mi tam bezpiecznie wszedł. Zgodnie z założeniami zostało 0,5-0,4 cm luzu po obu stronach od ząbków opony.

Żeby się nie powtarzać, zainteresowanych odsyłam do wątku, którego ten wpis dotyczy :)

 

Dzisiaj odbędą się testy praktyczne i postaram się ciachnąć fotkę jak wygląda cały rower w jakimś plenerze ;)

 

Wymiary mierzone miarką na obręczy 19mm:

szerokość z ząbkami 47mm

sam balon z 45-46mm

wysokość od krawędzi obręczy 41mm

Waga: około 629g

 

Poniżej natomiast zdjęcia jak to wygląda w praktyce po montażu:

 

1) Widelec tylny dolny

schwalbesmartsam29x175w.jpg

 

2) Widelec górny

20120629085815.jpg

 

3) Widelec górny - pomiar

20120629090129.jpg

 

4) Waga

20120628183142.jpg

 

Update 1:

 

5) Zamontowana opona

20120629142552.jpg

 

6) Ja wygląda 29x1.75 z tyłu w porównaniu do 700x35c (28x1.35) z tyłu:

20120629140728.jpg

 

Wrażenia z jazdy SS'em nabitym do 3,5 Bar (rotacja zgodna z oznaczeniem <<Front<<->>Rear>>)

 

Asfalty/chodniki/kostki: Nie jestem pewien czy odczuwam nieznacznie leniwsze przyspieszenie na wskutek większej masy opony+dętki czy to tak działa na mnie świadomość, że tak musi być ;)

Jeśli mi się nie wydaje to przyspieszenie utraciło nie wiele - dla mnie odczucie na tyle małe, że aż pomijalne. Po rozpędzeniu się nie odczuwam żadnych różnic w oporach lub osiąganych prędkościach.

Na mocniej branych łukach tył ma ochotę na więcej, jednak przedni CX Comp 1.35 na to nie pozwala chcąc uciekać na bok. Widać że przyczepność się polepszyła, na ile do sprawdzenia po wymianie przodu na coś konkretniejszego.

Podsumowując - przyspieszenie prawie takie samo jak na semi slick 1.35, po rozpędzeniu na prostej to samo, w zakrętach lepsza przyczepność.

Porównując do cx compa na tym samym ciśnieniu lepiej tłumi drobne nierówności.

 

Twarda ubita ziemia z piaseczkiem i drobnymi kamyczkami z wierzchu: Na wprost nie widzę różnicy między 2x semi slick 1.35, a wymianą tyłu na SS 1.75! Bardzo pozytywne odczucia :) Idzie gładko i przyjemnie. W zakrętach oczywiście przód ma już o wiele mocniejsze zapędy do ślizgania.

 

Piachy (niestety nadal na 3,5 bar): Tam gdzie wcześniej na semi slickach już nie docierałem, tym razem się udało. Udaję się przebrnąć przez całkiem głębokie piaski jednak jest to okupione włożeniem sporego wysiłku i techniką rozkładania ciężaru między koło przednie a tylne. Przód tańczy i tylko szuka pretekstu do uślizgu. Tył czasem buksował, chodził wyraźnie mniej na boki. Po uślizgu z przodu, zatrzymaniu i ugrzęźnięciu ciężko i rzadko dało radę znów ruszyć w głębokim piasku. Na plaże na pewno bym się nawet 2x1.75 nie wybrał bo albo by się zapadł, albo ja bym padł bez sił kawałek dalej. Ale przyzwoicie głębokie piaski udało się przebrnąć ;) Mniejsze piaski bez "problemacji" poza tańczącym przodem który trzeba było utrzymać w torze jazdy ;)

Ciekawy jestem na ile lepiej by było na mniejszym ciśnieniu, ale dziś nie starczyło niestety czasu na taką zabawę.

 

Trawa do kostki/pół łydki: Obie opony ładnie szły bo ziemia pod nią była twarda i sucha dzisiaj. Nie testowałem zakrętów, ale domyślam się że skończyły by się uślizgami przodu.

 

Podsumowanie ogólne:

Bardzo pozytywne wrażenia! Obawiałem się większych oporów toczenia odczuwalnych głównie na asfaltach i twardym oraz podczas przyspieszeń. Obawy rozwiane. Czuć, że przyczepność na pewno dużo większa więc nie mogę się już doczekać wymiany wąskiego gardła z przodu na 1.75 lub 2.10, aby przetestować na ile można sobie pozwolić. Już o wiele lepsze zachowanie na piachu na ile przód pozwala. Z zakupu jestem bardzo zadowolony!/

 

Postaram się dopisać co nieco po dalszych jazdach i zabawie z ciśnieniem. Ma ktoś jakieś sugestie co do ciśnień? :)

 

Pozdrawiam!

 

UPDATE 2:

 

Dzisiaj asfalt itp na 4 barach, opory podobne ale już wszystkie nierówności bardziej odczuwalne więc sensu to nie ma i powróciłem do 3,5. Mniejszego na tych nawierzchniach nie testowałem bo się już spieszyłem.

 

Dojechałem do gruntówki podsypanej gruzem i piachem, upuszczam ciśnienie i w tym oczywiście momencie mój budżetowy miernik ciśnienia postanowił pozbyć się wskazówki. Więc upuszczałem na wyczucie aby było w miarę miękko, ale żeby nie dobijało. Wrażenia? Bajka! Sunęło się aż miło, a tylna opona połykała wystające gruzy i kamienie bez wysiłku.

Potem twarda nawierzchnia wygięta w garb po środku i tam od małego piasku do takiego 1-2cm na tym - leciało się miło i bez oporów. Obawy przyszły jak na tym głębszym piaseczku przód 2 razy postanowił pomyszkować, ale udało się opanować (na szczęście SS 2.1 na przód już zamówiony! ];-> nie mogę się doczekać..).

Potem ścieżka miękka leśna z korzeniami niezbyt dużymi, milutko i mięciutko.

 

Podsumowując teren na niższym ciśnieniu to teraz przyjemność!

Jednak dzisiaj nie było okazji sprawdzić się na głębszym piasku, a to będzie najciekawsze porównanie po wczorajszych testach na 3,5 bar...

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Czyli na moje to będzie 2,75 bar. Zastanawiam się na jak niskim ciśnieniu jeszcze mogę bezpiecznie pojeździć w terenie przy wadze 73kg. 2.1 jest szerszy więc pewnie da się na niższym niż na 1.75 na którym piszą minimum 3 bar. U ciebie minimum jest 2 bar. Jeździłeś z dętką poniżej tego ciśnienia?

A wczoraj to większość była po asfalcie i twardym i tam na razie te 3,5 bar się sprawdziło ale będę testował i niższe aby znaleźć ten złoty kompromis między komfortem i trakcją, a nadal niskim oporem na twardym. W CX Compie 1.35 na asfalcie skończyło się na 3,5 bar więc w 1.75 spodziewam się mniejszej wartości optymalnej ;)

Odnośnik do komentarza
Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...