Witam, parę dni przed świętami zakupiłem Rock Shox Reba 2011. Amortyzator zakupiłem nowy, 100mm, nieprzycięta rura sterowa, wersja RL, kolor czarny. Podczas oględzin zewnętrznych byłem bardzo zadowolony z jakości wykonania, kolorystyki itp. Jako że już przed zakupem nosiłem się z zamiarem zmiany skoku na 120mm, dzisiaj w chwili wolnej postanowiłem to uczynić. Dużo czytałem na temat fabrycznego złożenia więc i tak bym przeprowadził pierwszy serwis przed jazdą tak na wszelki wypadek:) Zakupiłem Fo
Po powrocie ramy z anodowania została złożona na nowych łożyskach, tulejach. Są one dostępne na zamówienie w postaci rebuild kit-a u przedstawicieli Giant. W skład takiego zestawu wchodzą śruby, podkładki, teflonowe uszczelniacze, tuleje, 6 z 8 łożysk. No właśnie tylko 6. W zestawie brakuje dwóch łożysk 1910rs które są nieomal nie do dostania. Udało mi się je dokupić w specjalistycznym sklepie z łożyskami po dłuższych poszukiwaniach, gdyż stare się do niczego już nie nadawały.
W nowej specyf
Nadszedł dzień gdy rower rozebrałem na części pierwsze. Po rozebraniu okazało się że łożyska, tuleje ślizgowe i stan lakieru są poniżej krytyki. Łożyska bez grama smaru w środku posiadające luzy i zardzewiałe (skutek bezmyślnego mycia wodą pod ciśnieniem i używania agresywnych środków czyszczących). Lakier no cóż po paru latach, parunastu tysiącach kilometrów i niespecjalnym dbaniu piękny być nie mógł. Z racji na wcześniej już ustalone możliwości postanowiłem z ramy ściągnąć chemicznie lakier, a
Witam, to mój pierwszy wpis w tym blogu.
Treścią całego blogu będzie pełna odbudowa Gianta NRS z końca produkcji (już z nowymi tylnymi wahaczami.
Rowerek zakupiłem w najuboższej wersji w roku 2004. Będąc całkowicie nieświadomym użytkownikiem chciałem atrakcyjnego full-a do poruszania się po lasach, niewielkich wertepach, drogach polnych i wyjątkowych w moim mieście chodnikach. Nie myślałem wtedy nad takimi rzeczami jak waga, jakość napędu czy amortyzacji.
Rower przetrwał do te