Myszek Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Witam, od kilkunastu dni jeżdżę na ww. oponach chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na ich temat. Ich niewątpliwą zaletą jest niska masa jak i niskie opory toczenia oraz niebywała przyczepność. Jak podaje producent jest to najszybsza opona z serii Marathon. Ich niewielki bieżnik stawia minimalne opory toczne oraz ułatwia odprowadzanie wody spod kół, a szerszy rozmiar zachowuje minimum komfortu przy niższym ciśnieniu. Opony niebywale mocno trzymają się asfaltu, mam wrażenie jakbym był przyklejony do jezdni, w zakręty wchodzę ciaśniej niż kiedykolwiek, jednakże niewielka ilość piasku powoduje natychmiastową utratę przyczepności. Poprzednie opony (Panaracer Rolling Stone Cross) spisywały się lepiej, także w terenie, opony Schwalbe ustępują, jednakże to nie ta klasa opon. Marathony zostały stworzone do długich, asfaltowych wycieczek i do tego nadają się znakomicie. W las możemy pojechać, jedynie gdy mamy ubity grunt, bez większych korzeni, kamieni itp. Plusy: - niskie opory toczne - niska masa - niebywała przyczepność - dobra przyczepność na mokrej nawierzchni Minusy: - praktycznie brak przyczepności na piasku - cena (109zł/szt.) Wg. Producenta opony przy tym rozmiarze ważą 360gram, nie sprawdzałem tego, gdy będę miał możliwość to je zważę. Zbyt krótko je posiadam, aby wyrazić się na temat odporności na przebicia. Na potwierdzenie ich niskich oporów toczenia, mogę dodać, że niedawno pobiłem rekord prędkości, poprzedni rekord to 67km/h a teraz 70,73km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maryce Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) Dzisiaj założyłem i przejechałem 21km, z tego 14km to asfalt, 7km las Kabacki. Wszystko co napisał przedmówca potwierdzam, bardzo szybkie na asfalcie, świetnie wchodzą w zakręty, lekkie (moje w sumie ważą 740g, choć na opakowaniu mam napisane że powinny 780g). Fantastycznie przyspieszają! Ogólnie świetna przyczepność. W lesie Kabackim jechałem głównie po ubitej ścieżce gruntowej, znikome ilości kamieni i korzeni, stąd bez problemu średnia w okolicach 28km/h. Trzeba jednak sporo uważać. Na oponie w rozmiarze 2.1, po prostu po lesie jadę, patrzę tylko czy nie ma większych dziur i kamieni, przy Schwalbe Racer trzeba uważać już bardzo, zwracając uwagę aby omijać nawet mały piach i ewentualne niewielkie koleiny. Po piachu te opony po prostu nie jadą. Przy wjeździe do lasu miałem trochę piachu i katastrofa, ale przy oponie 1.5 i praktycznie braku bieżnika było to do przewidzenia. Ogólnie jestem z zakupu bardzo zadowolony. Jak ktoś jeździ po asfalcie, czasem chce przejechać dłuższy kawałek w lekkim terenie, sprawdzą się Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez maryce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) 740g za dwie opony ma się rozumieć ?? W rozmiarze 26x1,5" ? Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez DominikM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maryce Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Tak, dwie. Katalogowo jedna waży 390g, moje po około 370g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Hmm, to trzeba się będzie z nimi bliżej zapoznać, moje Miśki XCR-Road ważą po 328/330g 26x1,4" sztuka, ale na mokrym są mordercze dla użytkownika - te marathony wyglądają bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandalfbialy Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 Nawet na mokrym asfalcie ich przyczepność jest świetna, ostatnio jechałem w ulewie prawie 40 km i koło nic się nie uślizgiwało. Ja mam 28x1,35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziolko Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Nawet na mokrym asfalcie ich przyczepność jest świetna, ostatnio jechałem w ulewie prawie 40 km i koło nic się nie uślizgiwało. Ja mam 28x1,35 Jako ze masz 28ki to mam pytanie czy rozmiar 28x1,5 nie bedzie za duzy do mavicow cpx23 bo one maja rozmiar 622 x 15, a te Racerki 40-622. Wytrzymaja? Jesli mozna widziec to jakie Ty masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 użytkuje może ktoś rozmiar 38C i ewentualnie może podać szerokość balona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikas4 Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Chciałem się Was spytać, jak dużo pompować taką oponkę, czy 5,5 atmosfery to nie za dużo ? Właśnie zareklamowałem takie opony ze względu na to że sparciały po kilku miesiącach i zastanawiam się czy nie za dużo pompowałem, ale z drugiej strony przy tylu atmosferach, był o wiele lepszy komfort jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Jak z odpornością tej opony na przebicia - oprócz tego co pisze producent, czy ktoś złapał gumę z tą oponą? Jak ze ścieralnością, ile km. przejechaliście już na nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nightcon Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Jak z odpornością tej opony na przebicia - oprócz tego co pisze producent, czy ktoś złapał gumę z tą oponą? Jak ze ścieralnością, ile km. przejechaliście już na nich? Jeżdzę na tych oponach od pół roku ( zwijanych ). Na początku troszkę mnie wygięło przez cene, którą musiałem zapłacić ale w tej chwili mogę szczerze powiedzieć, że warto było je kupić. Przyczepność wręcz powala. Niby pół roku to nie dużo czasu ale dość sporo przejechałem na nich przez ten czas ( około 5 tysi ) i mogę powiedzieć także, że jest odporna - ani razu flaka, a dość często zdarza mi się przejeżdzać po szkle, jakiś drutach itp itd.Normalnie w cieplejsze dni zasuwam na ciśnieniu 6 bar ( odnośnie postu mikas4 ). Teraz mniej jakoś. O dziwo dziś testowałem je na śniegu i też dały radę chociaż nie poleciłbym typowo na takie warunki Nie chce tu reklamy robić ale te opony są mistrzowskie na moje i polecam je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Jeżdzę na tych oponach od pół roku ( zwijanych ). Na początku troszkę mnie wygięło przez cene, którą musiałem zapłacić ale w tej chwili mogę szczerze powiedzieć, że warto było je kupić. Przyczepność wręcz powala. Niby pół roku to nie dużo czasu ale dość sporo przejechałem na nich przez ten czas ( około 5 tysi ) i mogę powiedzieć także, że jest odporna - ani razu flaka, a dość często zdarza mi się przejeżdzać po szkle, jakiś drutach itp itd.Normalnie w cieplejsze dni zasuwam na ciśnieniu 6 bar ( odnośnie postu mikas4 ). Teraz mniej jakoś. O dziwo dziś testowałem je na śniegu i też dały radę chociaż nie poleciłbym typowo na takie warunki Nie chce tu reklamy robić ale te opony są mistrzowskie na moje i polecam je. Dzięki za odpowiedź. Mam do Ciebie prośbę, czy mógłbyś zmierzyć szerokość swojej opony (suwmiarką)? Jaki masz rozmiar 1.75? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrOetker Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Posiadam takie oponki, rozmiar 26x1,5" Udało mi się kupić komplet nówek za 160 złotych. Pojechałem na nich w tym roku do Chorwacji. Ponad 1800km i ani jednej gumy. A było dużo okazji, często jeździłem po drogach, które były zasłane małymi kamyczkami i pokruszonymi muszlami. No i ważna zaleta - waga. Prawie połowę mniej niż 'zwykły' Marathon Opona warta swojej ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 DrOetker masz wersję drutową czy zwijaną? Jeździsz też na tych oponach przez cały rok na rowerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrOetker Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Wersja drutowa. Jeździłem na nich w okresie od maja do końca września. Później zmieniłem na opony na teren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi