tinker Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 witam zakupiłem używany rower i nie mogę korzystać z największej tarczy przy próbach wrzucenia łańcucha na największą tarczę, łańcuch "ślizga się" po boku tarczy - wygląda jakby brakowału mu "punktu zaczepienia" dzięki któremu mógłby zaczepić się o zęby tarczy przerzutka ustawiona jest zgodnie z zaleceniem producenta - prześwit między prowadnicą przerzutki a największą tarczą to 1mm bez obciążonego tylnego zawieszenia rower to cannondale super v przerzutka lx - dolny ciąg, zamontowana na tylnym wahaczu - wahacz z przerzutką przemieszcza się, a suport z korbą jest nieruchomy pytanie: czy przyczyną kłopotów może być zużycie "bolców" wystających z największej tarczy w kierunku tarczy średniej ?? bolce te są dosyć mocno starte pytanie 2: czy jest możliwość (czy to się praktykuje) wbicia jednego z "bolców" w największej tarczy, tak aby bardzie wystawał i łapał łańcuch ?? czy ktoś z was coś takiego robił ?? a może poprostu wymienić zębatkę ?? proszę o jakieś sugestie, w razie czego mogę wrzucić jakieś zdjęcia pozdrawiam tinker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sekman Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 Moim zdaniem to sprawa regulacji i niczego innego. Zreszta, podjedz na pobliski serwis oni Ci powiedza najlepiej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wodzu Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 Wykręć śrubkę regulacyjna przerzutki oznaczoną jako "H"- w przerzutkach typu down swing będzie to śrubka od strony zewnętrznej, natomiast w top swing od strony wewnętrznej na korpusie. Ona ogranicza ruch prowadnika na zewnątrz więc jeśli ją trochę wykręcisz, powinno pomóc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 a ja naciagnalbym linke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tinker Napisano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 panowie, dziękuję za wskazówki ruch przerzutki nie jest blokowany przez śrubkę "h" linka ma odpowiednie napięcie poprostu przy próbie wrzucenia łańcuch na dużą tarczę łańcuch nie może "złapać" tarczy a jak bardziej przekręcam manetkę to jest dociskany do tarczy ale nadal nie może zaskoczyć zaraz wyskoczę na rower i spróbuję pogrzebać - może się uda pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 A czy przerzutka jest ustawiona na odpowiedniej wysokości względem korby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tinker Napisano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 próbowałem montować przerzutkę na różnych wysokościach i nic nie pomogło tracę powoli nadzieję, że to w ogóle zacznie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wodzu Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 Możesz wrzucić fotkę ze zbliżeniem korby i przerzutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2007 poprostu przy próbie wrzucenia łańcuch na dużą tarczę łańcuch nie może "złapać" tarczy a jak bardziej przekręcam manetkę to jest dociskany do tarczy ale nadal nie może zaskoczyć przerzutka za nisko i/lub za slabo naciagnieta linka. zrob zdjecie tej sytuacji, bo jakos nie moge sobie wyobrazic! lanuch na 2, WODZIK CALY NAD 3 i lanuch "nie moze "zalapac""? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tinker Napisano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 niestety nie mogę wrzucić fotek bo żona zabrała aparat na wyjazd linka jest naciągnięta jak trzeba wodzik przesuwa łańcuch, ale od pewnego momentu zaczyna dociskać łańcuch do największej tarczy a łańcuch nie może złapać tarczy; wodzik nie jest w stanie przesunąć się nad największą tarczę tylko jest połowie - łańcuch stawia opór (bez łańcuch wszystko pracuje ok) nie wiem jak to opisać czy wodzik ma być dokładnie równolegle do łańcucha i korby ?? czy może przkręcić lekko przerzutkę ?? jeżeli wkrótce nie zadziała to oddam rower do serwisu oto link gdzie można zobaczyć jak wygląda sprawa na takim samym rowerze jak mój http://www.allegro.pl/item210228825__canno...e_super_v_.html spróbuję zaraz ustawić przerzutkę tak jak na foto i może to coś da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 No właśnie - jest to przerzutka typu E - wygląda tak : http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=31&l=pl Nie jest mocowana do rury podsiodłowej, jest mocowana nakrętką suportu do mufy suportu - czyżby się przesunęła ? Powinna być ustawiona tak jak w tej instrukcji : http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs...69830600608.pdf Tam gdzie jest napisane "specyficatons" - jest rysunek który pokazuje, że przerzutka pracuje prawidłowo tylko wtedy gdy jej kąt wzblędem "lini łańcuchowej" zawiera się między 66 - 69 stopni. - trzeba ją w takim położeniu ustawić i docisnąć nakrętką suportu . Wszystkie inne ustawienia też w tej instrukcji znajdziesz . Ponadto przeczytaj sobie to : http://www.bikeworld.pl/_core_rewrite.php?...428&dzial=3 Lub to : http://www.bikeboard.pl/index.php?d=porady...=34&art=425 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tinker Napisano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 przerzutka w moim super v nie jest mocowana za pomocą nakrętki suportu (patrz foty http://www.allegro.pl/item210228825__canno..._super_v_.html) odkręciłem przerzutkę i popracuję nad kształtem wodzika zobaczymy co i jak pozdrawiam tinker ps. jeżeli chodzi o kąty rury, na której mocowana jest przerzutka to są one zmienne względem suportu, gdyż przerzutka mocowana jest do wahacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Jaki typ E Rulez? przecież to zwykły down swing... a to co opisujesz to jest "chainstay angle" czyli kąt dolnej rury tylnego trójkąta względem rury podsiodłowej, a nie linii łańcucha pozatym kąt ten zależy od konstrukcji ramy bo nie da się inaczej zamontować przerzutki (wyłączając kilka modeli typu E właśnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Faktycznie w tym wypadku może być tak zamontowana - ponieważ cały czs pozostaje w takim samym położeniu względem "lini łańcuchowej" radomir 82 "linia łańcuchowa" to nie jest linia łańcucha jest to umowna linia łącząca oś suportu z osią tylnego koła "chainstay" - przecież w tym rowerze nie ma dolnych widełek tylnego trójkąta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Rulez przestań tworzyć nowe pojęcia, nie ma czegoś takiego jak "liniałańcuchowa" może być "linia łańcucha" , nie ma ona jednak nic wspólnego z "chainstay" bo "chainstay" to są właśnie dolne widełki tylnego trójkąta, akurat w tej ramie nie uświadczysz tego elementu, można tak jak napisałeś, określić go umownie i wtedy właśnie element do którego mocowana jest przednia przerzutka powinien być pod kątem 66-69 stopni względem naszego umownego "chainstay". Sytuacja oczywiście jest tutaj skomplikowana ze względu na nietypową konstrukcję ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 To twoja teoria Chainstay - to linia łącząca oś mechanizmu korbowego z osią tylnego koła , a nie dolne widełki - i wszystko na ten temat I występuje oczywiście w rowerach które nie mają dolnych widełek tylnego trójkąta , jest w każdym rowerze Jest nawet w takim rowerze jak Rockrider Triban Road - w którym według twojej bzdurnej teorii jej nie ma http://rowery.onet.pl/4,35,155244,11034,b_...d_7,sprzet.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Rulez to nie jest moja teoria... Przestań się ośmieszać ,tylko wejdź sobie na jakąkolwiek anglojęzyczną stronę opisującą budowę roweru to się dowiesz co to jest chain stay. W rowerach takich jek ten b'Twin nie ma "chain stay's" ponadto w rowerach z tylnym zawieszeniem również nie używa się tego pojęcia- i wszystko na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Śmieszny jesteś w swoim zakłamaniu : ponadto w rowerach z tylnym zawieszeniem również nie używa się tego pojęcia- i wszystko na ten temat To co tu jest :http://www.bikes.com/bikes/2007/ETSX/etsx-70.aspx Chainstay Lnght 419 nawe ty powinieneś to zauważyć , I wszystko na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 SPOKÓJ!!! Za chwilę polecą ostrzeżenia i blokady za offtopowanie i bluzganie. Ostrzegam zwłaszcza "specjalistów" w tej dziedzinie ... Pozdrówko porządkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 10 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Hehe wpadła Ecia i zapadła cisza. Panowie, dyskusja bardzo ciekawa i fachowa, ale po co te nerwy? Bardziej na luzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 "Sheldon Brown's Bicycle Glossary" (Słowniczek Rowerowy Sheldona Brown-a) "Chain stays": The (usually tapered) tubes that run from the bottom bracket to the rear fork ends. [(Zazwyczaj zwężające się) rurki biegnące od suportu do tylnych haków koła] - taką oto definicję znajdziesz w praktycznie każdym opisie tego elementu. W niektórych rowerach (zazwyczaj z tylną amortyzacją) ten element "fizycznie" nie istnieje. Nazwa "chainstay" w rowerach typu RM ETSX występuje tylko po to aby w jasny sposób przedstawić potencjalnemu użytkownikowi geometrię roweru. Takie jest moje zdanie i takie pozostanie, poza tym, nikt nie musi się ze mną zgadzać, nie tworzę też nowych teorii, wystarczy poszukac trochę w necie, przeczytać i zrozumieć definicję "chain stay" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 11 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 a w tylnych widelkach tkwi os piasty na ktorej obraca sie kaseta. czyli jest to linia laczaca os obrotu przednich zebatek (suportu) z osia obrotu tylnych zebatek (kasety), czyli inaczej linia/plaszczyzna napedu, wzgledem ktorej okreslamy kat p.p. rulez: taka prosta sprawa a ty wyciagasz argumenty o zyciu w zaklamaniu. przykro mi to stwierdzac, ale twoj styl prowadzenia dyskusji ma charakter podworkowy. zeby nie bylo, ze jestem bezproduktywny: tinker: zmierz kat miedzy rura podsiodlowa a linia laczaca os suportu i os tylniej piasty na sucho i pod obciazeniem (tz kiedy siedzisz na rowerze i damper sie ugina). p.s.: moze to Ci pomoze: http://cycle.shimano-eu.com/publish/conten...y_angle.xls.xls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 czyli jest to linia laczaca os obrotu przednich zebatek (suportu) z osia obrotu tylnych zebatek (kasety), Powtórzyłeś to co wcześniej napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 11 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 nie wiem co pisales, bo z reguly nie czytam wypowiedzi krzykaczy. przeczytalem wypowiedz radomira i sie z nia zgodzilem. tak swoja droga, to radomir rozminal sie z prawda piszac, ze nie we wszystkich rowerach wystepuje chainstay: otoz we wszystkich, z tym ze w niektorych jest zmienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 I znowu powtarzasz to co wcześniej napisałem I jeszcze jedno radomir82 napisał , że nie ma czegoś takiego jak "linia łańcuchowa" , otóż jest : Krzywa łańcuchowa (linia łańcuchowa) — krzywa płaska, której kształt przyjmuje długi, jednorodny, nierozciągliwy, swobodnie zawieszony na końcach sznur lub łańcuch. można przyjąć ,że łańcuch w rowerze swobodnie zwisa między środkami osi suportu i tylnego koła (patrz zdjęcie) Dlatego uważam, że określenie "długość lini łańcuchowej" jest odpowiedniejsze do określenia odległości między osiami niż określenie "długość tylnych widełek" uchmanek Ponadto zanim się coś napisze, polecam czytanie poprzednich postów (żeby się niepotrzebnie nie powtarzać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.