Skocz do zawartości

[hamulce] avid bb7 czy hayes cx ?


kaloo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Składam przełajówkę i zastanawiam się które hamulce wybrać. Jestem zainteresiwany zakupem wymienionych w tytule.

Które z nich jest łatwiej wyregulować, które mają lepszą modulację i siłe hamowania ?

Dzięki za odp

 

Avid bb7 road bo zapomniałem napisać w tytule.

Napisano

Hayes cx ze względu na łatwość regulacji, ustawienia, zaciski bb7 mają lżejsze sprężyny (lżej pracują klamki) i są mocniejsze. Wrzód na tyłku jeśli chodzi o ustawienie bez ocierania przy sensownym skoku klamek. 

Miałem styczność z bardzo wieloma sztukami i potrafią w wersji szosowej doprowadzić do szału. Mała tolerancja na krzywe tarcze. 

Napisano

Ostatni raz spędziłem godzinę walcząc z bb7 jedną sztuką. Prześwit musi być mały żeby klamki szosowe nie miały bardzo dużego skoku. Gdybym miał kupić zaciski do szosy/przełaja to bb7 czy 5 byłyby ostatnim moim wyborem. 

Ustawienie Hayesów przy nawet ciut krzywej tarczy nie stanowi żadnego problemu

Jeśli zdecydujesz się na Avidy to koniecznie zamontuj na pancerzu "wybierak luzu linkowego", detal dostępny luzem lub w zestawie z pudełkowymi Avidami. Bardzo przydatny gadżet.

  • Mod Team
Napisano

A może Promax Render R?

 

BB7 road mam i w sumie nie dam złego słowa na nie powiedzieć.

 

Jak zamontuję Render'y zdam relację...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

A może ja nie mam problemów z bebeczami gdyż postawiłem je na klamkach z emtebecznym ciągiem?

  • Mod Team
Napisano

No ja muszę potwierdzić opinię tobo.

U mnie, nawet po zamianie BB5 na 7-ódemki, w zestawianiu z klamkomanetkami SRAM Apex regulacja jest dość upierdliwa.
 

Napisano

no to teraz już nie wiem co wybrać :/ zależy mi na sile hamowania i prostocie regulacji. czy różnica w sile hamowania między avid i hayes jest duża ? pytanie kierowane głównie do tobo

 

czy ktoś wie czy hamulce hayes cx expert mają system Crosshair Alignment ?

 

Czy warto do tego systemu dopłacić (na 100% jest on w modelu pro) ?

Napisano

Na Twoim miejscu brałbym BB7. Miałem BB5 u siebie przez 1.5 sezonu, a przez ponad sezon serwisowałem BB7 w innym rowerze i szczerze mówiąc, nie rozumiem co trudnego może być w regulacji "siódemki". Siła jest naprawdę przyzwoita, więc nie przejmowałbym się innymi heblami :)

  • Mod Team
Napisano

Z tym, że tu chodzi o heble pod szosowy ciąg.

 

Z takimi się bawiłęś? Bo jeśli ze zwykłymi MTB to Twoja opinia nie ma tu nic do rzeczy...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Nabiłeś mi teraz ćwieka IvanMTB... Na 80% to był MTB. Z tego co się orientuję, to między Road a MTB różnica polega na długości dźwigni, która jest poruszana linką - mam rację ?

  • Mod Team
Napisano

Tak właśnie jest, i jak mi się zdawa, ten krótszy ciąg wersji R powoduje problem regulacyjne, choc jak już pisałem u mnie nie występuje, ale mam wersję R z klamkami o ciągu MTB...

 

Poza tym to ten sam, idiotoodporny, solidny bebecz...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

to zdasz relacje jak chodzą, bo ja cały czas nie wiem, które wybrać :) ale teraz bliżej mi do Hayes, tylko martwią mnie te małe klocki, czy siłą hamowania będzie dobra, czy zablokuje koło :)

  • Mod Team
Napisano

Czekaj, czekaj... Ale to sie chyba coś nie rozumiemy... Efektywne hamowanie nie ma NIC wspólnego z blokowaniem koła...

 

Jak chcesz sobie zablokować koło wsadz sobie patola w szprychy...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Napisano

wiem, że nie ma, dla jaj napisałem, chcę wiedzieć czy taka różnica w wielkości klocków między bb7 i CX przekłada się na duża różnicę w działaniu, w efektywności

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...