rafald Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Witam serdecznie, forum raczej czytam niż się udzielam ale postanowiłem się poradzić bo sprawa jest dość pilna. Jako że pogoda dopisuje i zbliża się kilka dni wolnego chciałem troszkę więcej pojeździć na swoim rowerze, niestety przez 150 km (jazda tylko po ulicach, ścieżkach rowerowych, generalnie po mieście - unikam krawężników, podnoszę tyłek itd. ) złapałem 4 x kapcia, dwa na odcinku 8 km. Jako że rower jest nowy ( b'twin fit 500 ) to raz czy dwa wymienili mi dętkę w decathlonie za darmo a za ostatnim razem nawet oponę na nową ( jak złapałem kapcia po 2 km po wyjeździe z serwisu decathlonu). Opony to Hutchinson Equinox 2 http://www.bikecs.co...39#.VFvYQ1fhPfU w rozmiarze 700x23 , zawsze łapię gumę z tyłu i przebita jest dętka, brak widocznych uszkodzeń opony, dziś wydaje mi się że wjechałem na troszkę większy kamień i znowu flak , myślę że nie bez znaczenia jest tu moja waga (110 kg), szukam opony która zapewniła by mi przede wszystkim bezawaryjność , nie ważna jest waga , opory toczenia itp , cena też raczej bez znaczenia tym bardziej że chce wymienić tylko 1 oponę, tak myślę żeby przy okazji zwiększyć rozmiar z 700x23 na 700x25 lub 700x28 - choć te to nie wiem czy się zmieszczą koła - 622x13C czy zwiększenie rozmiaru opony wpłynie trochę na zmniejszenie ryzyka przebicia ? proszę o pomoc , chciałbym jak najszybciej kupić oponę żeby wykorzystać jeszcze te kilka ciepłych dni dziękuje za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Continental Gatorskin. Wybór szerszej opony może wpłynąć na redukcję przebić pod warunkiem że np opona 25c będzie faktycznie WYŻSZA od odpony 23c. Takie awarie są do wyeliminowania jeśli łapiesz laczki z powodu przyszczypania dętki a nie z powodu przebicia czoła opony. Jeśli dziurawisz opony śmieciami z asfaltu to pomoże wzmocnienie opony np jak w wymienionym Continentalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 dodatkowo pamiętaj o napompowaniu do max dopuszczalnej wartości, chociaż przy tej wadze sumarycznie licząc (wliczając bagaż nad tylnym kołem) Michelin Pro 3 700x23c na 8.0 bar też mi podobnie strzelały. Ja bym poszedł na Twoim miejscu nawet w rozmiar 28c , pogoda coraz gorsza, maxa specjalnie często nie wyciągniesz, więc do rekreacji lepiej mieć więcej tego 'gumofilca' pod tyłkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 dętka najczęściej jest "przyszczypana" , jeżdżę zawsze na pusto bez żadnego bagażu ale siodełko mam cofnięte max do tyłu na ile regulacja pozwoliła więc to może dodać trochę obciążenia na tylne koło wrzuciłbym bym chętnie nawet i 700x28c tym bardziej że jeżdżę bardziej dla własnej przyjemności i żeby się poruszać ale nie wiem czy obręcz (622x13c) pozwoli na to ? rozumiem że z samymi dętkami nie ma co kombinować ? dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 z mojego doświadczenia to dętki z decathlonu, te po 12zeta ze 2szt pękają równie chętnie w porównywalnych warunkach jak verdestein za 30zł także wożę po prostu decathlonową 1 lub 2 szt i nie stosuję łatek - dętki pękają mi w zasadzie tylko przy za dużym obciążeniu własnie na tyle - a w praktyce jeżdżąc z plecakiem nie zaliczyłem żadnego kapcia na tyle , raz na przodzie ale to było coś co się po prostu wbiło. co do obręczy 622x13 i opony 700x28c - będzie ok - dla porównania 622x14 i 700x35c współpracowało w warunkach miejskich bdb. (taki stan zastałem, wiem że nieco za szeroko wg zaleceń, ale tak wyszło i się sprawdziło w praktyce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 też mam te dętki z decathlonu , myślałem może że właśnie w tym problem, to co kupić po prostu większą oponę 700x28c ? , jak mam zmienić to na co , trochę poszukałem w międzyczasie dużo osób poleca opony vittoria i continental 4 season lub continental sport generalnie z wkładkami antyprzebiciowymi , większym TPI itd , czy założyć coś co będą jutro mieli w decathlonie w tym rozmiarze i pilnować ciśnienia ? wspomniana wyżej continental gatorskin widzę że to szytka czyli przy przebiciu od razu opona do wymiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 gatorskin na pewno występuje w wersji zwykłej opony drutowej jeśli chcesz sobie poeksperymentować, nie musi być opona zwijana to bym kupił na Twoim miejscu coś taniego jak CONTINENTAL OPONA ULTRA SPORT II 700x28C DRUT -> http://allegro.pl/continental-opona-ultra-sport-ii-700x28c-drut-cr-i4750595100.html ma toto potrójny oplot dający niby 180tpi a to już dużo (są i Vittoria po 320tpi, ale i cena x5, 4 season też bdb ale też bd. drogie) , pompować można do ~8.2 bar , moim zdaniem dobry wybór na tylne koło na rekreacyjne zabawy w Twoim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 cena ma znaczenie drugoplanowe ( jak bym sobie zliczył wyprawy do serwisu , plus zwożenie roweru po tych kapciach , dętki, już nie mówiąc o straconym czasie to bym pewnie już na dobry komplet nawet uzbierał) więc jeśli będą jeszcze jakieś propozycje co do marki opon to chętnie się zapoznam dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 też mam te dętki z decathlonu , myślałem może że właśnie w tym problem, Dętki z Deca występują w dwóch sortach. Chińszczyzny bliżej nieokreślonej jakości, oraz konfekcjonowanej (też zapewne chińszczyzny) w pudełkach (przynajmniej w zeszłym roku tak było). Tych "zbiorczych" nie miałem, wersja pudełkowa gdzieś u mnie jeździ, tylko nie pamiętam gdzie. Nie ma co się napinać na szczególnie wysublimowane cenowo dętki. Deca są raczej sprawdzone. Wystarczy coś innego niż noname za 5 PLN... Chociaż przyznam się że miałem dętkę Kenda i strzeliła przy ciśnieniu 140 PSI. Od siebie mogę polecić Schwalbe Lugano, czyli w sumie standard. Ważę około 95kg. Sprawdza się. Pompowana do 90-100 PSI. Mieszanka miękka, dobrze się trzyma drogi. Opony zebrały już sporo syfu z drogi, brak przebicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Jako że sprawa była dość pilna to dętka została wymieniona na nową a ja kupiłem sobie pompkę z manometrem i pilnuje ciśnienia i dam oponie jeszcze jedną szansę, jak znowu złapie kapcie to wracam do tematu rozumiem że przy swojej masie powinienem pompować maksymalne zalecane ciśnienie przez producenta opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Moim zdaniem nie. Praktykowałem już to. Fajnie się leci, ale to broń obosieczna. Czujesz nawet fakturę asfaltu, nie mówiąc o nierównościach. Obręcz dostaje mocno w kość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 A moim zdaniem tak, z mojej praktyki wynika że obręcze nie ucierpiały a przez jakieś 5k km na takim ciśnieniu nie złapałem żadnej gumy. Po to kupił szosę żeby było sztywno , szybko i bez kompromisów - jedyne to w/w ucieczki w 25/28c w razie gdyby nadal dętki strzelały od zbyt dużej masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rogo Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 nie wiem jak jest przy oponach szosowych ale np. w mtb geax podaje na oponie max ciśnienie ,którego nie powinno się przekraczać raz przekroczyłem te ciśnienie o 0.5 bara (opona geax saguro) i w ciągu tygodnia złapałem kapcia, teraz pompuje zgodnie z zaleceniami producenta i kapcia od pół roku nie mam no a przy masie autora jak dopompuje do tych 8 barów (już powyżej 5 opona jest twarda jak kamień) to przy zjeździe z krawężnika taka dętka może tego nie wytrzymać poprostu jest to imo jakieś logiczne wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 takie że w oponach szosowych max ciśnienie to często 8-8.5 bar i czasami więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 napompowałem 7,5 bara , taki max podaje producent , może być sztywno twardo mi to nie przeszkadza byle nie pękały, krawężniki to raczej omija z daleka aczkolwiek jeżdżąc teraz po pracy to raczej zawsze ciemno jest więc nie wszystko jestem w stanie ominąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 @@RafalxM, Zaiste. Jednakowoż uwzględniając to co powiedziałeś i nawet masę kolegi, ciśnienie ponad 8 bar to i tak będzie kamień. Przy TPI 66 tak duże ciśnienia są rekomendowane tylko w warunkach sucho/gładko (źródło Geax). @@Rogo, Strzelanie dętki nie ma nic wspólnego z przekroczeniem dopuszczalnego ciśnienia. Przecież strzeliła Ci dętka a nie opona. Bardziej dopatrywałbym się jakichś nierówności na obręczy, czy kiepskiej jakości taśmy ochronnej. Przy wyższym ciśnieniu opona dość wyraźnie wchodzi w otwory na nyple. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 @Rafald Bardzo dobre, szybkie, odporne i uniwersalne są Conti Grand Prix 4 Season. Jedyny minus, to ich cena. Weźmiesz rozmiar 25mm i będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarad Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Miałem podobne kłopoty z kołami 700x25c (też jestem ciężkim osobnikiem, pod 100 kg). Według mnie te awarie mało zależą od modelu opony, ale jej rozmiaru oraz wagi rowerzysty. Dętka jest rozcinana od strony obręczy (podwójne, równoległe nacięcia), bo ma kontakt z otworami na szprychy. Na początku załóż porządne opaski na obręcz, może nawet podwójne. I jak już napisano dobrze pompuj koła, na twardo, żeby zniwelować ugięcia opony i nie dociskać dętki. U mnie to bardzo pomogło, przymusowe postoje notuję sporadycznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 dziś była próba na 7,5 bara, obyło się bez flaka aczkolwiek ciężko stwierdzić po 25km przejażdżki czy to pomogło czy tym razem miałem farta, strasznie wiało nie miałem zacięcia żeby więcej jeździć, faktem jest że wszystko pod kołem "czuć" nawet malunki na ulicy ale jakoś nie przeszkadza mi to specjalnie, bardziej irytowała mnie świadomość tego że w każdej chwili może skończyć się jazda kolejnym kapciem... trochę poczytałem i jak problem będzie się powtarzał to chyba jednak zafunduje sobie polecane tu wyżej Conti Grand Prix 4 Season (czy coś w podobnego bo widziałem jakby kilka odmian tej samej opony CONTINENTAL GRAND PRIX 4000s II ??) pytanie tylko czy wkładać 700x25 czy próbować upchnąć 700x28 pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 dziś znowu ok 25 km bez kapcia , tylko jak dziś pompowałem oponę bardziej w celu sprawdzenia to teoretycznie było 6,5 bara, możliwe żeby przez 2 dni ubyło 1 bar czy to raczej przy zakładaniu, ściąganiu zaworu pompki coś tam zawsze ucieknie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Generalnie w szosówce ciśnienie sprawdzam przed każdym wypadem. Zawsze trzeba trochę dobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 no i niestety sytuacja się powtórzyła choć trochę w innym zaskakującym wydaniu, szykowałem się wczoraj wieczorem żeby pojeździć w tym czasie rower z balkonu wciągnąłem do domu i po 10 min stania nagle głośne pssssss i walnęła dętka tak po porostu do "stania" pojechałem do serwisu decathlonu i serwisant który wyciągał dętkę stwierdził że jest dziura od strony felgi znów w okolicach wentyla co się powtarzało, założyli mi dodatkową opaskę na felgę może to potwierdzi sugestię że dętka szczególnie przy dużym ciśnieniu ( pompowałem ją przed każdym wyjazdem na 7,5 bara ) wciska się w jakiś otwór od szprychy w koło i tam się uszkadza.... już sam nie wiem, w każdym razie nie było tutaj mowy o przebiciu przez oponę czy przygnieceniu dętki , już sam nie wiem co z tym dalej robić po założeniu tej dodatkowej opaski przejechałem wczoraj 25km dziś powietrze jest ale czy to się sprawdzi to myślę że trzeba jeszcze trochę poczekać, a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ?? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ?? Nie. Nie ma sensu, bo jeżeli problemem jest obręcz, to nic na to nie poradzisz poza dodatkową opaską. Ostre krawędzie przetną wszystko. Wspominałem o tym, że obręcz może być problemem. Diagnoza serwisanta zdaje się to potwierdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4gotten Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 no i niestety sytuacja się powtórzyła choć trochę w innym zaskakującym wydaniu, szykowałem się wczoraj wieczorem żeby pojeździć w tym czasie rower z balkonu wciągnąłem do domu i po 10 min stania nagle głośne pssssss i walnęła dętka tak po porostu do "stania" pojechałem do serwisu decathlonu i serwisant który wyciągał dętkę stwierdził że jest dziura od strony felgi znów w okolicach wentyla co się powtarzało, założyli mi dodatkową opaskę na felgę może to potwierdzi sugestię że dętka szczególnie przy dużym ciśnieniu ( pompowałem ją przed każdym wyjazdem na 7,5 bara ) wciska się w jakiś otwór od szprychy w koło i tam się uszkadza.... już sam nie wiem, w każdym razie nie było tutaj mowy o przebiciu przez oponę czy przygnieceniu dętki , już sam nie wiem co z tym dalej robić po założeniu tej dodatkowej opaski przejechałem wczoraj 25km dziś powietrze jest ale czy to się sprawdzi to myślę że trzeba jeszcze trochę poczekać, a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ?? pozdr Przyczyną problemów może być uszkodzenie dętki w okolicy wentyla podczas pompowania. Miałem kiedyś podobnie kiedy używałem pompki bez wężyka. Temperatura wytwarzana podczas pompowania oraz ruchy pompki przenoszone na podstawę wentyla powodowały zmęczenie materiału. Od razu lub podczas jazdy następowało pękniecie dętki u podstawy wentyla. Zakup dobrej pompki do jazdy z wężykiem oraz pompki stacjonarnej rozwiązało moje problemy. Zanim jednak do tego doszło "załatwiłem" w ten sposób 6 dętek. Problem dotyczył tylko dętek z zaworem Presta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 pompka BETO z wężykiem nie pamiętam jaki model ale raczej taka "lepsza" kosztowała ok 100 pompuje z do 11 bar z manometrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.